tisdag 22 maj 2007

Hurra hurra hurra hurra!

Idag hurrar vi för farfar och för Isaks alldeles färska flicksyssling som föddes på eftermiddagen!

För övrigt har Isak och jag varit på restaurang och ätit middag ikväll. Nåja, snarare skyfflat i mig en Ceasarsallad med en hand samtidigt som jag har studsat med Isak på andra armen. Men en lång stund var han nöjd och glad och restaurangpremiären varade en dryg timma. Sedan gick vi hem och tyckte lite synd om Ola som för tillfället förvaltar familjens förkylning. (Ni tjejer snackar om att föda barn, då ska ni veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld...)

I helgen var vi på 50-årskalas och Isak visades upp för en ny klunga släktingar. Alltid roligt och jag känner mig som den stolta moder jag är! Dessutom sov Isaks kusiner över hos mormor så det var full rulle dygnet runt. Elin som är åtta år är mycket intresserad av sin lillkusin och vill hålla honom mest hela tiden. Hon är jätteduktig med honom och har skamlöst utnyttjats till blöjbyten. Hon klarade sin självpåtagna uppgift galant! På bilden kan vi se hur Elin kånkade runt på sin kusin i babybjörn när vi var på besök för ett par veckor sedan.

Vi hann också med en skön eftermiddag på landet hos min bror (som så vänligt i en kommentar refererar till sin syster som "jäkla simulant"!) Sedvanlig rundvandring på ägorna försedda med en folköl och idéer om vad som kan/bör/ska göras under sommaren. Middag på altanen i skön kvällssol. Ibland längtar jag verkligen "hem"!

Imorgon hoppas jag att vi kan ge oss ut på en skogstur med Sickan. Hon har inte varit ute i skogen och sprungit sedan incidenten med den spruckna klon för tre veckor sedan. Nu verkar den ha läkt fint och det är dags för nya äventyr i vårsolen. Kanske ska Isak äntligen visas upp för Olas elever.

1 kommentar:

Anonym sa...

Elin är en toppentjej. Här bär hon på den dyrkade faster Katarinas son, som även han omfattas av hennes stora kärlek. Albin som är hennes lillebror har hon alltid koll på. Det är en fantastisk förmån att få ha dessa tre fina små i familjen och verkligen fint att de kommer och bor över ibland.
Farmor/mormor och Bernt