onsdag 30 maj 2007

Två grinande gossar

Isak & Axel

Idag har vi varit i Stockholm och hälsat på Ulrica & Axel. Ulrica och jag lärde känna varandra när vi var kursare för tretton (!) år sedan. Hon och jag blev gravida samtidigt, hon med barn nr.2 och jag med min förstfödda. Axel föddes 10 dagar efter Isak och det är jätteroligt att de är så nära varandra i ålder. Trots att Axel är den yngre av de båda så är han betydligt mer välväxt än min spaghettispinkis.


Vi åt god lunch, fikade (förstås) och gick en promenad.


Tiden gick fort och precis innan jag och Isak skulle fara hemåt kom jag ihåg att ta fram kameran. Inte direkt läge för "kodac moments" alltså! Först skrek Isak, efter en kort sekund fick han fart på Axels stämband och under en mikrosekund tystnade båda och tittade på Ulrica. Det är det korta ögonblicket som kan skådas på bilden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan se att de båda herrarna blev avbrutna och med dessa misstrogna blickar kan man bara undra vad Ulrika gjorde för att få dem att avbryta konserten.
Spagettikisens mormor

Ulrica sa...

Det var roligt att ha er på besök. Jag ska nog lägga en länk till din blogg på min blogg så alla kan få se våra fina gossar, även om de just här ser något missnöjda ut.